ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ - Η ζωή μιας αδάμαστης γυναίκας ✿




"Δεν είμαι άρρωστη. Είμαι σπασμένη. Αλλά είμαι ευτυχισμένη όσο μπορώ να ζωγραφίζω" "Σαν κορδέλα τυλιγμένη γύρω από μια βόμβα". Έτσι χαρακτήρισε ο Αντρέ Μπρετόν την τέχνη της Φρίντα Κάλο. Ο χαρακτηρισμός ωστόσο θα μπορούσε να αναφέρεται στην ίδια τη ζωγράφο με τα φανταχτερά, πολύχρωμα μεξικάνικα φορέματά της πάνω από ένα σώμα σακατεμένο, γεμάτο πόνο, αλλά και άγρια λαχτάρα για τη ζωή. Άλλοι την χαρακτήρισαν "Αγία της γυναικείας τέχνης". Άλλοι γνωρίζουν κυρίως τη θυελλώδη ερωτική της ζωή, το πάθος της για τον έρωτα της ζωής της, τον Μεξικανό ζωγράφο Ντιέγο Ριβέρα, τον οποίο παντρεύτηκε δύο φορές, αλλά και τους πολλούς εραστές της, άντρες και γυναίκες, ανάμεσα στους οποίους και ο εξόριστος τότε στο Μεξικό Λέον Τρότσκι.



 Κυρίως όμως, η Φρίντα Κάλο είναι μια από τις σπουδαιότερες ζωγράφους του 20ού αιώνα, η πρώτη ίσως, που τόλμησε να παραβιάσει τους ανδρικούς κανόνες που όριζαν ως τότε την τέχνη και μία από τις ελάχιστες γυναίκες της εποχής της που κατάφερε να ζήσει με τόση ελευθερία και ένταση ξεπερνώντας τον πόνο και την ασθένεια και αποκαλύπτοντας απόλυτα τον εαυτό της μέσα από το έργο της.

Ένα βιβλίο που αξίζει να υπάρχει σε κάθε βιβλιοθήκη! Μία γυναίκα σύμβολο που επηρέασε και συνεχίζει να επηρεάζει τις επόμενες γενιές. Δυναμική, πικραμένη, μοναχική, έντονη προσωπικότητα. Μία γυναίκα που για την εποχή της ήταν πολύ μπροστά σύμφωνα με τα κοινωνικά πρότυπα που ήθελε να της εμφυσήσει η υποταγμένη μητέρα της. Μία γυναίκα που δοκιμάστηκε σε αρκετές δυσκολίες και κατάφερε να βγει αλώβητη. Η Φρίντα με επιρροές από τον πατέρα της, κατάφερε να πάρει την ζωή στα χέρια της χάριν του ταλέντου που της έδειξε ο ίδιος, την ζωγραφική! Η σχέση της με τον επίσης ζωγράφο Ντιέγο Ριβέρα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην μετέπειτα ζωή της μέχρι και τον θάνατό της το 1954. Η πολιτική στράτευση, ο θαυμασμός για τους αρχαίους πολιτισμούς και η αποστροφή που τους προκαλούν οι αστικοί τρόποι ζωή, ενώνουν τους δύο αυτούς καλλιτέχνες. Στις 21 Αυγούστου του 1929 τελικά παντρεύονται. Ακολουθούν πολλά συμβάντα με απώλειες, καθώς και μία μικρή περιπέτεια με τον Λέοντα Τρότσκι.  Αυτό που μου άρεσε απίστευτα είναι οι εικόνες που παρατίθενται στις σελίδες του βιβλίου με φωτογραφίες από την ζωή της ζωγράφου, καθώς και έργα της. Όλα απεικονίζουν στιγμές της ζωής της. Δίνονται αναλυτικές περιγραφές και υποθέσεις σχετικά με τους πίνακες της! Μου άρεσε πολύ πολύ το βιβλίο και πραγματικά αξίζει να το διαβάσετε κάποια στιγμή!  


Βαθμολογία: 5/5 ✿




12 σχόλια:

  1. Δεν το έχω διαβάσει αλλά έχω δει την ταινία και μου άρεσε πολύ !!! Φυσικά το βιβλίο θα είναι πολύ καλύτερο !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το γνώριζα πώς υπάρχει και σε ταινία! Θα την δω σίγουρα! Ευχαριστώ πολύ Παρασκευή μου! ❤

      Διαγραφή
    2. Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Τζούλι Τέιμορ με τους: Σάλμα Χάγιεκ, Άλφρεντ Μολίνα, Τζέφρι Ρας, Βαλέρια Γκολίνο, Αντόνιο Μπαντέρας, Έντουαρντ Νόρτον

      Δεκαετία του 1920. Ένα φρικτό ατύχημα στο τραμ όπου επέβαινε τραυματίζει ανεπανόρθωτα τη νεαρή Φρίντα Κάλο σε όλο της το σώμα. Εγκλωβισμένη σε γύψους και νάρθηκες, βρίσκει παρηγοριά στη ζωγραφική. Ο αναγνωρισμένος ζωγράφος Ντιέγκο Ριβέρα, ένθερμος κομμουνιστής της εποχής διακρίνει το ταλέντο της και αρχίζει η εικοσιπεντάχρονη θυελλώδης σχέση τους. Όσκαρ μουσικής και μακιγιάζ σε μια εξαιρετικά φροντισμένη παραγωγή, που πετυχαίνει να δώσει πειστικά το πορτρέτο της ιδιόρρυθμης αυτής προσωπικότητας.

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    4. η ταινία έχει εκπληκτική μουσική !!!οταν την δείς πες μου εντυπώσεις!!!!

      Διαγραφή
    5. Ωωω! Θα την δω! Θα σου στείλω εντυπώσεις να σου πω! 🎀

      Διαγραφή
  2. Δεν το έχω διαβάσει ουτε εγώ κ δεν έχω δει ούτε την ταινία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρύσα μου το βιβλίο πάντως αξίζει 100%.. για την ταινία δεν γνωρίζω! 🎀

      Διαγραφή
  3. Πολύ ενδιαφέρον!! Ευχαριστούμε Μαρί δεν το γνώριζα το βιβλίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάντα με πολύ ωραίες προτάσεις Μαρία μου! Φαίνεται εξαιρετικό! Σε ευχαριστουμε πολύ! Καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ τόσο πολύ Χρύσα μου για τα όμορφα λόγια σου! Να σαι καλά! Καλές γιορτές να έχουμε με υγεία και πολλά πολλά χαμόγελα! ❤

      Διαγραφή